Rezolutii pentru un stil de viata sanatos

La fiecare inceput de an, multi dintre noi ne propunem o serie de obiective sau rezolutii: sa petrecem mai mult timp cu cei dragi, sa citim mai mult, sa dam jos kilogramele acumulate de sarbatori, sa facem mai mult sport, sa calatorim mai mult, sa…, sa…, sa… . Dar cat de realiste sunt aceste rezolutii? Iar la sfarsit de decembrie, cand tragem linie si evaluam anul ce a trecut, cate rezolutii am respectat?

Adevarul este ca, desi trecerea dintre ani este un prilej bun pentru a face o schimbare, la fel sunt si celelalte 364 de zile din an. Toate acele mici decizii pe care le luam in fiecare zi din fiecare saptamana, din fiecare luna, din fiecare an, ne definesc stilul de viata. Toate scuzele pe care le gasim pentru a nu respecta ceea ce ne-am propus, ne definesc stilul de viata. Noi suntem responsabili pentru sanatatea, fericirea si bunastarea noastra. Iar cel mai bun moment pentru a face o schimbare este ACUM.

rezolutii sanatoase 2017

In loc de rezolutii, va recomand o lista de principii pe care sa le respectam zilnic, constient si responsabil.

1. Consuma minim 2 litri de lichide pe zi

Poate te-ai plictisit sa tot auzi asta la radio si televizor, dar este foarte important sa ne hidratam. Pana la urma, corpul nostru este peste 70% apa. Iar daca iti incepi ziua cu o cana de cafea, incearca sa bei inainte cel putin un pahar cu apa.

2. Dar nu le consuma in timpul mesei!

La inceput va fi greu si iti va fi sete. De aceea, este bine sa bei apa cu 30 de minute inainte de masa si sa nu pui prea multa sare in mancare.

3. Mananca minim 5 fructe si legume pe zi

Si mananca-le crude! Fructele si legumele contin foarte multe vitamine si minerale, care sunt sensibile la temperaturi ridicate, lumina si/sau aer. Pe cat posibil, mananca-le proaspete, in salata.

4. Inlocuieste grasimile saturate cu cele nesaturate

Pe cat de benefice sunt grasimile nesaturate pentru corpul nostru, pe atat de nocive sunt cele saturate. In loc sa prajesti alimentele, fierbe-le sau pregateste-le la cuptor! In loc de unt si margarina, foloseste ulei de masline si de cocos! In loc de carne de porc si de vita, mananca peste si fructe de mare!

5. Fii o persoana moderata!

In tot ceea ce faci, fii moderat! Excesele ne afecteaza organismul, din punct de vedere fizic, psihic si emotional.

6. Fii activ!

Practica orice tip de exercitii fizice! Nu doar la sala de fitness, dar si in aer liber! Alearga in parc, mergi pe bicicleta, cu rolele, sau pur si simplu iesi la o plimbare! Coboara cu o statie de metrou mai devreme si mergi pe jos pana acasa. Este foarte important sa iti oxigenezi creierul. Exercitiile fizice iti protejeaza articulatiile, iti dezvolta musculatura, te ajuta sa iti controlezi echilibrul si respiratia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *