Sfaturi pentru o primavara sanatoasa

Odata cu venirea primaverii, corpul nostru trece printr-o serie de schimbari. Natura se trezeste, insa uneori, organismul nostru nu poate sa tina pasul. Pot aparea stari de oboseala generala, insotite de slabiciune fizica, nervozitate si dificultate in concentrare. Carentele de vitamine si minerale, cauzate de alimentatia greoaie si sedentarismul din timpul iernii, ne predispun la astfel de stari si nu numai. Persoanele cu un sistem imunitar scazut, o alimentatie dezechilibrata, un nivel de stres ridicat, care nu fac exercitii fizice, pot fi afectate de virozele de primavara.

O alimentatie sanatoasa presupune un aport adecvat de vitamine si minerale, iar primavara este perioada ideala in care putem beneficia din plin de o varietate de fructe si legume, care ne vor ajuta sa ne detoxifiem organismul si sa ne protejam de raceala si gripa.

primavara sanatoasa nutritionist

V-am pregatit cateva sfaturi pentru a incepe primavara cu sanatate si energie:

1. Bucura-te de soare!

Primavara a venit cu temperaturi prietenoase, soare si verdeata. Este momentul sa iti refaci stocul de vitamina D. Nu mai trebuie sa navighezi prin zapada, asa ca nu ai nicio scuza sa stai in casa! Iesi la o plimbare de 15 minute in pauza la serviciu, alearga in aer liber, cauta programe de fitness outdoor, iar in weekend scoate bicicleta sau rolele si mergi in parc! Iar daca ti-e dor de zapada, muntele te asteapta cu partii de ski inca o luna!

2. Mananca verdeturi de sezon!

Pietele incep sa se umple de fructe si legume de sezon, proaspete si energizante, care ne refac rezerva de antioxidanţi şi ne intaresc sistemul imunitar. Aveti la dispozitie o varietate minunata de verdeturi: urzici, spanac, stevie, laptuca, loboda, salata verde, ridichi, ceapa si usturoi verde. Acestea contin cantitati importante de clorofila, care purifica sangele, reducand absorbtia de toxine si sprijinind excretia acestora. In plus, sunt bogate in vitamine, minerale, fibre si fitonutrienti care previn si ajuta la tratarea bolilor.

3. Hidrateaza-te!

Hidratarea este foarte importanta pentru a ajuta organismul sa se adapteze schimbarilor pe care le aduce primavara. Apa este esentiala pentru eliminarea toxinelor si pentru functiile principale ale celulelor. Fara suficiente lichide, pot aparea dureri de cap, nivelul energiei scade, iar pielea si parul isi pierd elasticitatea si aspectul sanatos. Incearca sa inlocuiesti cafeaua de dimineata cu un suc energizant de fructe si legume – de exemplu, sfecla-rosie, morcov si mar.

4. Nu neglija odihna!

Lipsa unui somn suficient sau de calitate afecteaza performanta generala a organismului si duce la neatentie, reactii intarziate si performanta cognitiva redusa. Studiile au aratat ca este mai sanatos sa dormi de la 22 la 6 dimineata, decat sa folosesti intervalul 1-9 pentru somn. Daca ai probleme cu somnul, evita sa mananci cu cel putin 3 ore inainte de culcare, lasa telefonul sau televizorul si citeste o carte, sau fa miscare. Exercitiile fizice favorizeaza eliberarea serotoninei in organism. Astfel, vei avea o stare de bine si un somn linistit.

 

2 thoughts on “Sfaturi pentru o primavara sanatoasa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *